Digitalisering med Beierholm er en gave for Lækkeriet

Det er slut med indkøbsposer fyldt med krøllede bilag. Henrik Albrechtsen har efter skiftet til Beierholm fået digitaliseret sin virksomheds økonomifunktion. Det er en gave, der har gjort min hverdag meget nemmere, siger han.

Siden sommeren 2018 har Beierholm været revisor for Henrik Albrechtsens engrosvirksomhed, Lækkeriet I/S, hvor han handler med food- og nonfoodprodukter.

I de forløbne halvandet år har Beierholm i samarbejde med Henrik Albrechtsen gennemført en digitalisering af virksomhedens økonomisystem.

- Jeg var skeptisk i starten og frygtede, at det ville blive indviklet. Men det er slet ikke tilfældet. Det er tværtimod blevet meget nemmere, og jeg kan nu koncentrere mig om det, som jeg er god til, nemlig at købe og sælge varer, siger Henrik Albrechtsen.

Henrik Albrechtsen driver Lækkeriet sammen med sin hustru, Maibrit Wernicke.

 

Ud med bæreposen

Hos Beierholm i Aalborg er det revisor Anne Korsbæk, der er kundeansvarlig, og hun fungerer både som rådgiver og revisor for Lækkeriet.

- Min primære funktion er at hjælpe dem med at gøre deres hverdag lettere, og det har vi gjort med BEIERHOLM FOKUS ERP og BEIERHOLM FOKUS Bilag, siger Anne Korsbæk.

- Tidligere samlede Henrik alle sine bilag i en bærepose og kom ud til os med dem. Det var både gammeldags og besværligt. Nu har han vores app, BEIERHOLM FOKUS Bilag, på sin smartphone, som han bruger til at scanne sine bilag med. Så sendes de direkte ind i virksomhedens økonomisystem.

Anne Korsbæk fortæller, at hvis virksomhedsejeren modtager bilag på mail eller via anden elektronisk overførsel, kan han videresende dem til en særlig mailadresse. Det betyder, at de bilag også går direkte ind i systemet.

- Det er supersmart både for ham og os, at han kan aflevere løbende. Vi undgår bunker, og vi undgår, at vores mailboks bliver fyldt med bilag, siger hun.

Mere effektivt og mere tid til rådgivning

Ligesom Henrik Albrechtsen betegner Anne Korsbæk implementeringen af det digitale økonomisystem som en kæmpe hjælp.

- Alternativet var, at Henrik kom med sin store pose fyldt med bilag, som vi skulle scanne ind, og bagefter skulle vi selv indtaste beløb og betalingsdato. Nu har han fået et system, der er meget mere effektivt, og hos Beierholm sparer vi tid, som jeg i stedet kan bruge på min rådgivende funktion over for kunden. Henrik er glad for, at jeg løbende ringer til ham, og vi får taget mange ting i opløbet, siger revisoer Anne Korsbæk.

Hvor er det godt

Henrik Albrechtsen er glad for, at han for halvandet år siden valgte at skifte til Beierholm.

- Beierholm har mange strenge at spille på. De råder over de ressourcer og kompetencer, som jeg efterspørger. De er dyrere end det lille revisionsfirma, som jeg før havde, men de penge tjener jeg ind igen på den rådgivning og sparring, som de yder. Da jeg var kunde hos min tidligere revisor, fik vi ikke indberettet chokoladeafgiften korrekt, og det resulterede i en stor efterregning fra SKAT. Havde jeg fra starten været kunde hos Beierholm, ved jeg, at det ikke var sket, siger Henrik Albrechtsen.

Den nye, digitale løsning med BEIERHOLM FOKUS Bilag betegner han som en gave.

- For søren, hvor er det godt. Uanset, hvor jeg befinder mig, scanner jeg bare bilaget med telefonen, og fluks så er det bogført. Det kan jeg virkelig anbefale.

Find en revisor nær dig

Find revisor

in
Share
f
Share
Share