Flere end nogensinde anbefaler Beierholm

”Hvor tilbøjelig er du til at anbefale Beierholm?” Det er et af de centrale spørgsmål, som analyseinstituttet Aalund spørger om i sin årlige undersøgelse, Revisionsbarometret. Og også i år er andelen af kunder, der anbefaler Beierholm i deres netværk, særdeles højt.

Aalunds Revisionsbarometer. Måske siger det dig ikke så meget, men blandt de store revisionshuse i Danmark er det noget, der bliver lagt mærke til. For af alle de tal, man som virksomhed – også en revisionsvirksomhed – kan måle på, er kundernes tilfredshed med samarbejdet og indsatsen et af de allervigtigste. Og det er netop, hvad Revisionsbarometret handler om. Over 2000 virksomheder bliver interviewet om deres relationen til deres revisionsvirksomhed.

Rekordhøj anbefalerprocent

Anbefalerprocenten er blandt de tal, der er særlig fokus på. Det er andelen af kunder, der er tilbøjelige til at anbefale virksomheden til andre. I år opnåede Beierholm den hidtil højeste anbefalerprocent blandt virksomheder med 10-49 ansatte med hele 93%. Blandt større virksomheder over 50 ansatte lå den også meget højt med 88%.

Tallene gør indtryk på administrerende direktør Søren V. Pedersen:

”Større ros kan man ikke bede om som virksomhed. Bag tallene står jo hundredvis af ejerledere af kød og blod. Når så mange af dem kan stå inde for, hvad vi leverer i en sådan grad, at de anbefaler os til deres netværk, så bliver jeg både stolt og ydmyg. Det fortæller noget om de unikke kunderelationer, vi har i Beierholm. Det fortæller også noget om de 1200 medarbejdere, der hver dag har et ufravigeligt fokus på at gøre en forskel for Danmarks mindre og mellemstore virksomheder.”


Adm. direktør Søren V. Pedersen

Proaktiv rådgivning

Dykker man ned i de konkrete svar, som Beierholms kunder har afgivet, har der været fremgang flere steder. Blandt andet på revisors evne til at henvende sig uopfordret med råd og vejledning. Her har Beierholm opnået den højeste karakter i fem år.

”Det glæder mig rigtig meget, for det er et område, vi har arbejdet målrettet med i Beierholm. Vi ved, at proaktiv rådgivning er noget, som alle virksomheder efterspørger, ikke kun Beierholms kunder. Derfor har vi gjort en stor indsats for at sætte det helt rigtige hold omkring hver enkelt kunde. Samtidig har vi arbejdet med at gøre det lettere for revisor og kunde at komme i dialog digitalt. Det er nogle af de ting, der har medvirket til en endnu tættere relation, som vores kunder nu kvitterer for. Men det er en proces, som er i gang, og jeg er overbevist om, at vi kan blive endnu bedre til det,” fortæller Søren V. Pedersen.

Et stabil trend

Ser man på tallene i Revisionsbarometret over tid, tegner der sig et billede af stabilitet – både i relation til kundetilfredshed, loyalitet og image. Det skal ses på baggrund af, at Beierholm i en årrække er vækstet på alle parametre. På seks år har virksomheden fordoblet både omsætning, antal medarbejdere og antal kontorer. 

”Vores kunder ved om nogen, hvordan vækst kan stresse en organisation. I den situation skal man gøre alt for, at det ikke påvirker relationen til kunderne negativt. De skal tværtimod mærke, at et styrket Beierholm kommer dem til gode i form af endnu skarpere rådgivning og nye digitale løsninger, der imødekommer det, de efterspørger til enhver tid. Samtidig skal vi sørge for, at de mange mindre revisionsvirksomheder, der i disse år vælger at blive en del af Beierholm, hurtigt finder sig til rette og føler sig hjemme i Beierholm-familien. Det synes jeg, at vi er lykkedes godt med over de seneste år. Og det kommer også indirekte til udtryk i en stabil og opadgående kurve i vores kunders tilfredshed med os,” slutter Søren V. Pedersen.

Find en revisor nær dig

Find revisor

in
Share
f
Share
Share