Formål og bæredygtighed i fokus hos årets gazellevirksomheder

Fejringen af årets gazellevirksomheder er nu veloverstået med Børsen som vanlig vært og Beierholm som fast samarbejdspartner. Og selvom Covid-19 har skabt udfordringer verden over, også i dansk erhvervsliv, så talte årets gazelleliste intet mindre end 1.958 gazellevirksomheder. Det er flot, det er værd at anerkende og så giver det anledning til at lade sig inspirere.
Bæredygtighed lader til at hitte
Disse danske vækstvirksomheder har trodset den kraftige modvind, fundet nye veje og undervejs skabt vækst og værdi i vores samfund.
Men gazellerne er mere end sejlivede og optimistiske. De er også drevet af et formål. Et formål, der er større end en selv, og som indeholder et ønske om at gøre en forskel. Ikke kun i egen virksomhed, men også i den omkringliggende verden.
Det blev tydeligt gennem de mange inspirerende indspark og fortællinger, som gazellerne leverede fra scenen i årets fem kåringsbyer Roskilde, Aalborg, Aarhus, Odense og København.
Centralt hos mange af disse formålsdrevne forretninger er ofte bæredygtighed, som lader til at trende mere og mere hos landets vækstvirksomheder, og som tilmed er kernen i flere af vindervirksomhedernes forretningsgrundlag.
Og det er netop her, hvor formål og forretning smelter sammen, at det som virksomhedsejer bliver særligt interessant.
Det kan faktisk være ret enkelt
Men hvordan kommer du og din virksomhed i gang med bæredygtighed, og hvordan kan det gøres til et formål frem for en omkostning?
Netop det spørgsmål er centralt for at få taget hul på bæredygtig forretningsudvikling, og derfor var det også omdrejningspunktet for Beierholms indspark til årets gazeller.
Du kan se med her, hvor vi forsøger at give dig det korte svar. Budskabet leveres af Beierholms rådgivnings- og salgschef, Christian Rasmussen.
3 trin til at komme godt i gang med bæredygtighed:

Er du klar til at vækste gennem bæredygtig forretningsudvikling?
I år havde vi hos Beierholm mere end 200 kunder repræsenteret blandt årets gazelle-virksomheder.
Det gør os stolte at være med på så mange succesfulde vækstrejser. Men det gør os også stærke, når vi skal hjælpe andre virksomheder på vejen mod vækst – med bæredygtighed ombord, som en del af både formål og forretning.