CSR i Beierholm
Beierholms CSR-aktiviteter primært forankret lokalt, hvor sektionerne engagerer sig i sponsorering af foreningsliv, kulturaktiviteter, pro bono-arbejde mm. Herudover støtter vi nationalt nogle af de mest anerkendte velgørenhedsorganisationer og forsøger gennem mål og politikker at agere så ansvarligt som muligt i forhold til samfundet.
Beierholms CSR-politik
Beierholm er en dansk revisions- og rådgivningsvirksomhed, der servicerer mindre og mellemstore virksomheder fra kontorer i hele landet. Hos Beierholm er vi bevidste om, at vores virksomhed har indflydelse på omverdenen. Vi har en konstruktiv tilgang til arbejdet med CSR og tager udgangspunkt i de centrale aktører i vores forretning - medarbejderne, virksomheden og kunderne.
Medarbejderne
Vi vil gøre en indsats for at påvirke medarbejdernes adfærd i retning af øget bæredygtighed.
Virksomheden
Vi vil arbejde på at styrke bæredygtigheden og reducere klimaaftrykket på alle vores kontorer.
Kunderne
Vi vil gennem egne ydelser eller via eksterne samarbejdspartnere understøtte vores kunders indsatser inden for klima og bæredygtighed.
Vores virksomhed
Vi har sat en fælles målsætning om at nedbringe Beierholms klimaaftryk fra vores 37 kontorer. På baggrund af en screening af kontorerne gennemføres forbedringerne lokalt.
Medarbejderne
Gennem interne kampagneaktiviteter skaber vi synlighed og bevidsthed om, hvad man som medarbejder kan gøre for at agere mere bæredygtigt. Vi formulerer en række konkrete råd og anbefalinger og hjælper hinanden med at komme i mål.
Kunderne
Vi styrker fokus på klima og bæredygtighed i forhold til kunderne. Det sker gennem inddragelse af klima og bæredygtighed ved afholdelse af faglige arrangementer eller ved at tilbyde ydelser, som understøtter kundernes CSR-initiativer.
FN’s 17 verdensmål i et SMV-perspektiv
Vi vil vise vores kunder det potentiale, der ligger i at omfavne udvalgte af FN’s 17 verdensmål og sætte denne komplekse dagsorden i et SMV-perspektiv. Vi skal inspirere til, hvordan kunderne imødegår krav fra forbrugere, leverandører og offentlige myndigheder på dette område.
Anerkendelser
Nogle af de bedste rammer i Danmark og Europa
Hos Beierholm sætter vi en ære i at skabe et fagligt kompetent og professionelt miljø, hvor medarbejderne kan udvikle sig. Men vi har også fokus på, at medarbejderne trives på det menneskelige plan. Derfor er vi stolte af, at vi flere gange har opnået topplaceringer i undersøgelser af medarbejdertilfredshed foretaget af Great Place to Work Institute® for virksomheder over 500 medarbejdere.
Vi mener, at glade medarbejdere er nøglen til tilfredse kunder. Det er en strategi, der viser sig sort på hvidt. Her ser du nogle af de seneste anerkendelser.
2022
Danmarks Bedste Arbejdspladser - Great Place to Work®. Kåret som nr. 4 i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).

2021
Danmarks Bedste Arbejdspladser - Great Place to Work®. Kåret som nr. 4 i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).
For andet år i træk vinder af specialpris - Great Place to Work®: Danmarks Bedste Arbejdsplads for unge under 25.
Kåret som en af Europas bedste arbejdspladser.


2020
Da vi tilbage i november 2019 blev kåret blandt Danmarks Bedste Arbejdspladser®, var det nok de færreste, der havde forestillet sig, at vi skulle komme til at vente næsten halvandet år på den næste offentliggørelse. 2020 blev året, hvor der ikke blev uddelt priser, selvom det var året, hvor vi mere end nogensinde blev testet både bogstaveligt og i overført betydning.
2019
Danmarks Bedste Arbejdspladser - Great Place to Work®. Kåret som nr. 4 i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).

Vinder af specialpris - Great Place to Work®: Danmarks Bedste Arbejdsplads for unge under 25.

Af Great Place to Work Institute® kåret som Europas 3. bedste arbejdsplads i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).

Stor kundetilfredshed og loyalitet
I en brancheanalyse fra det anerkendte Aalund Business Research viser “Revisionsbarometret 2022” stor tilfredshed fra kundernes side. Beierholm oplever stabil, høj kundeloyalitet som belønning for en usædvanlig høj tilfredshed blandt kunderne.
Kunderne vurderer Beierholms rene revisionsydelse som den bedste i branchen. En stor del af kunderne anvender Beierholm til andre services end den rene revisionsydelse, hvor kunderne bl.a. vurderer Beierholms skatterådgivning helt i top.
Fremtidsorienteret forretningsmodel
Resultatet af analysen styrker vores tro på, at vi er på rette vej, og at medarbejderne har fastholdt fokus på at hjælpe kunderne med at skabe udvikling, forenkling og overblik.
