Beierholm overgår forventninger med nyt rekordregnskab

Beierholm-Søren-V-Pedersen.jpg
Søren V. Pedersen, adm. direktør i Beierholm.

Revisions-, rådgivnings- og outsourcingvirksomheden Beierholm har i dag offentliggjort sit regnskab for perioden 1. maj 2022 til 30. april 2023. Omsætningen er steget med knap 150 millioner kroner til 1,42 milliarder kroner mod 1,27 milliarder kroner året før svarende til en stigning på næsten 12 procent, hvilket således betydeligt overstiger de udmeldte forventninger i senest aflagte årsrapport.

Det seneste års vækst kan ifølge adm. direktør Søren V. Pedersen, foruden en konsolidering inden for regnskab og revision, blandt andet forklares med styrkelse og udvidelse af Beierholms rådgivnings- og outsourcingydelser som et led i virksomhedens 2026-strategi ”Bedst til SMV”:

- Vi ønsker at være de mindre og mellemstore virksomheders foretrukne sparringspartner, og det kræver, at vi kan rådgive hele vejen rundt om virksomheden og hjælpe med både at skabe udvikling og at klare sig gennem kritiske tider – og i disse skiftende tider med usikkerhed, men også mange muligheder og udfordringer, har vi set en stadigt større efterspørgsel på vores kompetencer inden for outsourcing- og rådgivningsområdet, siger Søren V. Pedersen og tilføjer:

- I regnskabsåret har vi af den grund udvidet med flere specialområder såsom Corporate Finance via opkøb af M&A-virksomheden Oaklins samt oprettelse af Beierholm Jura og en særskilt afdeling for rådgivning om bæredygtighed. Derudover har vi overtaget virksomheder inden for revision og outsourcing i Fredericia, Ringkøbing, Næstved, Køge, Nakskov og København.

I det forgangne år har Beierholm håndteret 1.352 regnskaber mere end året før svarende til en stigning på fem procent fra 27.163 til 28.515 selskaber og har således udbygget sin position som den rådgivnings- og revisionsvirksomhed i Danmark, der håndterer flest årsrapporter ifølge nye tal fra Erhvervsstyrelsen.

Vækstbølgen forventes at fortsætte

Ligesom med bogføringslovens digitaliseringskrav, som vil fylde for mange mindre og mellemstore virksomheder (SMV’er) de kommende år, forventer Beierholm ifølge Søren V. Pedersen en stigende efterspørgsel på rådgivning relateret til bæredygtighed og ESG i fremtiden:

- Vi forventer yderligere vækst i den kommende tid blandt andet som følge af flere store opgaver, som skyller ind over dansk erhvervsliv. Dels stiller den nye bogføringslov omfattende krav til digitalisering af bogholderi. Dels vil lovgivningen om bæredygtighed ramme mange danske virksomheder. Og selvom den i første omgang primært rammer de store virksomheder, vil de stille kravene videre til deres underleverandører, som jo typisk er SMV’erne. Derfor kommer de til at forholde sig til myndighedernes krav til rapportering hurtigere end forventet, forklarer han og supplerer:

- Vi har også intensiveret vores arbejde med egen bæredygtighed. Vi har længe haft en CSR-politik, og nu har vi for første gang udarbejdet en ESG-rapport, som er startskuddet til at sikre en endnu mere ansvarlig udvikling af Beierholm. Vi er optimistiske omkring Beierholms fremtid og om vores rolle i at støtte SMV’erne i overgangen til en mere bæredygtig og ansvarlig forretningsudvikling.

I regnskabsåret 2023/24 forventer Beierholm et fortsat højt aktivitetsniveau, hvilket skal realiseres via organisk vækst som følge af udviklingen inden for forretningsområderne rådgivning og outsourcing, samt yderligere sammenlægninger og opkøb. Eksempelvis har Beierholm efter regnskabsårets udløb overtaget Revision Limfjord med ca. 120 medarbejdere i Thisted, Hurup, Struer, Skive og Holstebro samt EY’s afdeling i Horsens med ca. 40 medarbejdere.

Faktaboks

Liste over de 10 største rådgivnings- og revisionsvirksomheder i Danmark målt på antal håndterede senest indberettede årsrapporter frem til ultimo august 2023. Det totale antal håndterede årsrapporter i perioden er 267.178.

Revisionsvirksomhed   Antal indberettede årsrapporter
1Beierholm28.515
2BDO20.761
3PwC17.089
4Deloitte16.879
5Ernst & Young12.923
6Martinsen7.664
7Redmark5.807
8Grant Thornton4.951
9Partner Revision4.475
10Kvist & Jensen3.571

Kilde: Revision i Danmark (Dataminds): Kunder fordelt på revisionsvirksomheder i Danmark på baggrund af registreringer hos Erhvervsstyrelsen pr. 28/8-2023.

Faktaark, Beierholm

• Beierholm er en dansk revisions- og rådgivningsvirksomhed.

• Beierholm har ca. 1.800 ansatte på mere end 40 kontorer i Danmark

• Beierholm har en årlig omsætning på ca. 1,42 mia. kroner

• Beierholm har i løbet af de seneste 6 år tæt på fordoblet både omsætning og antal medarbejdere

• Beierholm er medlem af HLB, et internationalt netværk af uafhængige revisions- og rådgivningsvirksomheder.

• De seneste 11 år har Beierholm ligget i top-5 i trivselsmålinger blandt store virksomheder gennemført af Great Place to Work og har samtidig opnået topplaceringer ved måling af kundetilfredshed foretaget af Aalund Business Research.

For yderligere oplysninger

• Adm. direktør Søren V. Pedersen, Beierholm. E-mail svp@beierholm.dk – Telefon 98 18 72 00. Mobil 51 26 06 31.

• Kommunikations- & Marketingchef Uffe Thaarup, Beierholm. E-mail uth@beierholm.dk – Telefon 98 18 72 00. Mobil 20 80 28 41.

Læs Beierholms årsrapport 2022/23 her.

Beierholm - tilmelding til nyhedsservice

Tilmeld dig nyhedsservice

Bliv opdateret med aktuelt nyt. Modtag inspiration og indsigter, der kan lette hverdagen og flytte forretningen. Få invitationer til events, netværk, kurser og webinarer.

Tilmeld dig nyhedsservice