Modige virksomheder digitaliserer for at stå stærkere efter corona-krisen

Hvis du er modig, kan coronakrisen føre dig og din virksomhed ind i smult vande. Det viser cases fra de seks Børsen Gazelle Podcast, som Beierholm er med til at afvikle i disse uger. 

Både Sackit, Plantorama, Søstrene Grene, AUTOproff, Danfoss og Jorgensen Engineering fortæller, hvordan de lynhurtigt besluttede sig til at investere i nye retninger, da corona-nedlukningen ramte Danmark og det internationale samfund. 

Både mindre og mellemstore virksomheder efterspørger digitale løsninger

Det rammer meget præcist ned i det, som Beierholm med vores mere end 40.000 kunder oplever, at der er efterspørgsel på blandt mange mindre og mellemstore virksomheder, siger Christian Rasmussen, rådgivnings- og salgschef i Beierholm.

- Rigtig mange virksomheder tvinges på grund af coronakrisen til at overveje, hvordan virksomheden skal organiseres fremadrettet. Mange har i forvejen overvejet forskellige digitale løsninger og innovative tiltag, lige som de mange cases i Børsen Gazelle Podcast, siger Christian Rasmussen.

Det er ikke kun store virksomheder som Plantorama, Danfoss, Jorgensen Engineering og Søstrene Grene, der bruger krisen som afsæt til at gå i gang med en digitalisering i virksomheden.

- Det er meget bredt, at vores kunder i stadig større stil får øjnene op for, at der ligger et stort potentiale i digitale lønninger. Det er ikke kun de store og kendte brands, der gerne vil gå digitalt. Det vil mange mindre og mellemstore virksomheder også.

- For dem, der i forvejen har gået og overvejet digitale løsninger, har coronakrisen - for nogle - været lejligheden til at tage skridtet fuldt ud. Udfordringen har dog især været hvordan man kommer i gang, så der også skabes resultater på kort sigt. Her kan Beierholm hjælpe så man kommer rigtigt fra start, med en god plan i hånden. 

- Flere kunder har også brugt krisen til at afdække og afprøve, hvordan de strategisk kan udvikle virksomheden, så den er stærkere, når de kommer ud på den anden side af coronakrisen, siger Christian Rasmussen.

Katalysator for vækst – og hurtigere ageren med kunder

- Indhentning og anvendelse af data internt i virksomheden og i forhold til kundeindsigt kan og vil blive en katalysator for vækst og for effektivisering af virksomhedens hverdag, og det hjælper vi i Beierholm stadig flere med. Med data kan du komme meget hurtigere ud til de kunder, der er interessante – og finder dig interessant. Coronakrisen gør interessen fra vores kunder meget større, end vi har oplevet på noget andet tidspunkt, siger Christian Rasmussen.

Laver 360 graders eftersyn af virksomheden

Beierholm tilbyder selv sine kunder en digital online-service, der kan skræddersys til den enkelte kundes behov.  

- Vi laver simpelthen en 360 graders-vurdering af virksomheden, hvor vi sammen afdækker økonomiprocesser og processer i hverdagen, som virksomheden gerne vil have kigget på. Og så involverer vi de tredjepartsleverandører, der skal få vores løsninger til at matche lige præcis det, kunden ønsker. Og først når vi har afstemt forventninger med kunden og i fællesskab lavet en god plan, går vi i gang, siger rådgivnings- og salgschef Christian Rasmussen. 


Læs om virksomheder der allerede er igang med digitalisering

Otto Christensen

Mød entreprenørvirksomheden Otto Chrestensen A/S, som netop nu er i gang med en digitalisering af hele virksomhedens økonomifunktion, hvor man går væk fra manuelle processer, håndskrevne arbejdssedler – og indfører digitale processer med elektronisk tidsregistrering via mobil og tablets samt digitale bilagsgodkendelser.

Læs casen


Digitaliseret økonomifunktion

Læs om Arden-Hallerne, hvor centerchef Claus Jacobsen har fået overblik, styr på bilag – og tid til at være leder, efter at Beierholm har digitaliseret økonomifunktionen og reduceret kontoplanen fra 16 til fire sider.

Læs casen

 

 

 

Kontakt os

Kontakt os
Felter markeret med er påkrævet
in
Share
f
Share
Share