Beierholms kunder er de mest tilfredse

Beierholm topper i kundetilfredshed. Det viser analyseinstituttet Aalunds årlige kundeundersøgelse Revisionsbarometret. ”Det gør mig meget stolt, men det må aldrig være en sovepude,” fortæller Kenneth Jensen, adm. direktør i Beierholm.

Beierholm topper listen

Hver år spørger det uafhængige analyseinstitut Aalund en lang række virksomheder med hhv. 10-49 og +50 ansatte, hvad de synes om deres revisions- og rådgivningsvirksomheder. I år topper Beierholm begge lister i kundetilfredshed. Det skal ses i lyset af, at Beierholm i disse år er inde i en vækstfase med opkøb, nye afdelinger og mange nye medarbejdere.

Vellykket relationsarbejde

Kenneth Jensen er mangeårig adm. direktør i Beierholm, og selvom han har set meget, gør resultaterne i analysen indtryk på ham:

”For en virksomhed som Beierholm, der lever af at være betroede rådgivere for mindre og mellemstore virksomheder, er kundetilfredshed alfa og omega. Det skyldes den simple omstændighed, at relationen mellem revisor og kunde er baseret på nærhed og gensidig tillid, og tillid er noget, man gør sig fortjent til over tid. Tilfredsheden med vores arbejde er drivkraften i den tillid. Når otte ud af ti kunder giver udtryk for, at de på ingen måde overvejer at skifte, så fortæller det noget om, at vi gør et eller andet rigtigt. Det gør mig meget stolt på virksomhedens vegne.”

Kundetilfredshed i en tid med vækst og forandringer

Beierholm har opnået meget flotte placeringer i en periode med mange forandringer i organisationen. Mellem 2012 og 2018 er Beierholm fordoblet i antal kontorer, medarbejdere og omsætning. Det har krævet tid, tålmodighed og omstillingsevne af medarbejderne, men Revisionsbarometret viser, at de gode kunderelationer er intakte. Det glæder Kenneth Jensen:

”Den vækst, som Beierholm har været og stadig er inde i, handler netop om at komme endnu tættere på kunderne - geografisk, kompetencemæssigt og rådgivningsmæssigt. Når langt de fleste vælger at holde fast i os, er det forhåbentlig udtryk for, at de kan mærke, vi er der for dem – og at vi gør en forskel.”

Succesen må ikke være en sovepude

Samtidig understreger Kenneth Jensen, at Beierholm ikke ser førstepladsen i Revisionsbarometret som udtryk for, at nu er målet nået:

”Den gode placering må aldrig være en sovepude og er det heller ikke i Beierholm. Eksempelvis viser Revisionsbarometret, at virksomhederne efterspørger proaktive revisorer, der rådgiver om mere end regnskab og revision. Det er noget, vi er meget bevidste om, og som vi arbejder strategisk med i Beierholm – både i form af digitale værktøjer, der gør det komplekse enkelt, og i form af revisorer og rådgivere, der yder proaktiv og løbende sparring om det, der rører sig i virksomheden.”

Find en revisor nær dig

Find revisor

in
Share
f
Share
Share