3 gode råd til en enklere (og mere digital) hverdag

Sommerferien banker på døren, og det er tid til et kærkomment afbræk fra de opgaver, du ikke kommer til at savne. Og hvilke opgaver er dét så?

Vi ved fra vores egen undersøgelse blandt 300 ejerledere, at administrative opgaver som bilagsregistrering, rapporteringsopgaver og lønbehandling ikke ligger øverst på ønskelisten. Omvendt er det vigtigt at få gjort, og helst 100% korrekt. 

Men det er en tidsrøver og ofte en flaskehals, der komplicerer en i forvejen travl hverdag.

Forenkling gennem digitalisering

Mange virksomheder har for længst fået øjnene op for, at digitale værktøjer kan forenkle de arbejdsgange, der førhen tog oceaner af tid. Det kræver, at man i virksomheden sætter sig ned og får overblik over, hvor tidsrøverne befinder sig – eller måske får hjælp til det.

Omvendt ser vi også, at der er mange lavthængende digitale frugter at plukke af, når det handler om at få hurtigt og konkret udbytte af digitaliseringens muligheder.

3 lavthængende digitale frugter

Digitaliseringschef Claus Lykke Sørensen fra Beierholm peger på tre oplagte områder:

1. Sæt strøm til bilagsflowet

Scan kvitteringer, så alle bilag og fakturaer sendes til økonomisystem eller revisor digitalt. Overlad evt. den videre bogføring og betaling til andre. 

Udbytte: Du sparer tid, undgår mistede bilag og slipper for flaskehalse, når virksomheden vokser.

2. Saml virksomhedens dokumenter digitalt – ét sted

Alverdens dokumenter i fysiske og virtuelle mapper skaber forvirring og sårbarhed. Ved at samle det hele ét sted bevarer du overblikket.

Udbytte: Du sparer søgetid, undgår versionsforvirring og slipper for mange GDPR-hovedbrud.

3. Send lønadministrationen ud af huset

Manuel lønberegning er en tidsrøver, der kan bremse virksomhedens vækst, når antallet af medarbejdere vokser. Send det ud af huset, så du kan nøjes med at godkende lønsedler på farten.

Udbytte: Du slipper for at bruge tid på ændrede aftaler og den nye ferielov. Samtidig styrker det din virksomheds skalérbarhed.

Mange muligheder på markedet

Markedet for digitale værktøjer, der kan effektivisere økonomifunktionen og frigøre tid til kerneforretningen, er støt stigende. I Beierholm tilbyder vi vores egen online service, BEIERHOLM FOKUS, der sætter strøm til dit bilags- og godkendelsesflow og giver bedre økonomisk overblik. Der kommer løbende nye funktioner til, og der er mange muligheder for integration med de systemer, du kender og bruger i forvejen.

Dokumenter og Løn i BEIERHOLM FOKUS

Som noget nyt kan du for eksempel samle alle virksomhedens dokumenter ét sted, som både du, revisor og medarbejdere har adgang til. Adgangen til dokumenterne er rettighedsstyret ud fra den enkelte brugers arbejdsfunktion. Samtidig giver den stærke søgefunktion lynhurtige resultater, og du kan søge på alle ord i ethvert dokument.

Også på lønsiden kan BEIERHOLM FOKUS spare din virksomhed for tid, der går med at indtaste, sætte sig ind i nye regler og aftaler – og ikke mindst ændrede rutiner med den nye ferielov. I stedet får du besked, når nye lønsedler ligger klar til godkendelse. Og det er klaret på et øjeblik.


Læs også:

Find en revisor nær dig

Find revisor

in
Share
f
Share
Share