INTERFLORA

En blomstrende forretning kræver mere end bare roser.

Interflora

I en branche, hvor udviklingen går stærkt, og konkurrencen er skarp, hjælper Beierholm Interflora med sparring om forretningen.

Interflora blev etableret i 1925 og er i dag ejet af 400 florister på tværs af Danmark. Til at begynde med var Interfloras koncept bygget op om hilsener med blomster, hvilket udmøntede sig i det velkendte pay-off ”sig det med blomster”.

I dag kan Interfloras kunder også sende hilsener i form af chokolade, vin, gavekurve og andre lækre specialiteter - enten som supplement til en buket eller for sig selv. I spidsen for Interflora står Søren Flemming Larsen. Han har ansvaret for udviklingen af Interfloras forretning. Søren er helt bevidst om, at det kræver mod og nytænkning at skabe vækst, og til den opgave har han stor gavn af relationen til revisor Jan Stender og hans team fra Beierholm:

Beierholm har en dyb forståelse for vores branche og forretning. De hjælper os med at tænke langsigtet og strategisk og er med til at skabe tryghed, så vi har de bedste forudsætninger for at videreudvikle vores forretning - og så er Beierholm også gode til at udfordre vores måde at tænke på.”

God rådgivning

Stigende konkurrence, udvidelse af produktsortimentet og krav om tilstedeværelse på alle platforme stiller alt sammen krav til Beierholms rådgivning. 

”Hele e-commerce delen fylder i dag rigtig meget, da mange kunder bestiller hilsener online, hvilket betyder, at vi som revisorer blandt andet skal have styr på, at alle transaktioner bliver behandlet korrekt og kommer ind i de rigtige systemer. I den forbindelse rådgiver vi både Interfloras hovedkontor, ligesom vi sikrer den rigtige rådgivning og kommunikation ud til alle blomsterhandlerne”, 

forklarer revisor Jan Stender. 

Jagten på sunde forretningsområder

Trods Interfloras høje alder står virksomheden på ingen måde stille. For Søren Flemming Larsen handler det om hele tiden at udvide og udvikle forretningen, og den rejse ser han Beierholm som en del af:

”Beierholm reviderer vores regnskab en gang om året, men indimellem er der rigtig mange opgaver, hvor jeg har brug for Beierholm til sparring og konkret rådgivning. For mig er det vigtigt at samarbejde med dygtige specialister - og det er Jan og hans team fra Beierholm”, 

slutter Søren. 

Hvis du vil vide mere om, hvordan Beierholm kan levere støtte og forretningsmæssig sparring til din virksomhed, så kontakt dit lokale Beierholmkontor

 Andre relevante kundecases:

Find en revisor nær dig

Find revisor

in
Share
f
Share
Share